Důležité termíny

Svátky, prázdniny,  ředitelská volna ve školním roce 2025/2026

27. – 29. 10. 2025 (po–st) podzimní prázdniny

30. – 31. 10. (čt–pá) ředitelské volno

17. 11. (po) státní svátek

22. 12. 2025 – 4. 1. 2026 (po–ne) vánoční prázdniny

30. 1. (pá) pololetní prázdniny

16. – 22. 2. (po–ne) jarní prázdniny

2. 4. – 6. 4. (čt–po) velikonoční prázdniny a Velikonoce

1. 5. (pá) státní svátek

8. 5. (pá) státní svátek 

29. – 30.6. (po–út) ředitelské volno

Celoškolní projekty a kombinovaná výuka 

18. 9. 2025 (čt) 1. celoškolní projekt (sekce ČJL), oktáva se účastní, IB se učí

22. 9. (po) termín odevzdání výstupu z 1. projektu ve 22,00

27. 11. (čt) výběr 2. projektu na SIS pro primu, sekundu a tercii

28. 11. (pá) výběr 2. projektu na SIS pro kvartu, kvintu, sextu a septimu

2. 3. (po) termín odevzdání 2. celoškolního projektu do 22 hod.

20. 4. (po) nejzazší termín pro vyhodnocení 2. projektu zadavatelem

11. 5. (po) deadline zapsání pro studenty na 3. celoškolní projekt do SIS

18. – 22. 5. (po–pá) projektový týden (3. projekty)

18. – 20. 5. (po–st) ústní obhajoby 2. projektu studentů septimy

22. 5. (pá) termín odevzdání 3. celoškolního projektu do 22 hod.

4. 6. (čt) projektový den – prezentace nejlepších projektů od 9 hod., Velká geologická aula PřF UK

Kombinovaná výuka 


4. 2.  (st) celoškolní den komb. výuky (včetně IB) – termín potvrdíme

13. - 17. 4. (po-pá) celoškolní týden kombinované výuky 

Akce pro rodiče: třídní schůzky, workshopy, informační schůzky k IB studiu, konzultační den

září - červen  - v předem avizovaných termínech GEVO Kavárna Plus - podvečerní setkání se zajímavými osobnostmi v předem avizovaných termínech na GEVO S   

9. 9. 2025 (út) úvodní třídní schůzka rodičů a učitelů primy od 17 hod.

9. 9. (út) úvodní třídní schůzka rodičů a třídních učitelů 1.IBS na GEVO JM a 1. IBJM  na GEVO S od 17 hod.

15. 9. (po) dobrovolný seminář pro rodiče „Děti online“ na JM hod. hod. (+ pro rodiče primy a sekundy ze S)

16. 9. (út) informační workshop o studiu na SŠ v zahraničí pro studenty kvarty

24. 9. (st) informační schůzka o IB studiu pro zájemce z řad rodičů a studentů sexty od 17 hod.

30. 9. (út) workshop o studiu na SŠ v zahraničí pro zájemce z řad studentů kvinty, sexty a jejich rodiče a rodiče studentů kvarty od 17 hod. ONLINE

8. 10. (st) Školská rada GEVO (na GEVO Sázavská) od 18 hod.

21. 10. (út) tematický workshop "Studium na univerzitách v zahraničí – úvodní informace" pro zájemce z řad studentů a rodičů (především IB1, septimy) od 17 hod.  a současně ONLINE

27. 11. (čt) rodičovské schůzky IB1 a IB2 na GEVO JM od 17 hod.

2. 12. (út) rodičovské schůzky primy až oktávy  od 18 hod., rada rodičů od 17 hod.

8. – 12. 12. (po–pá) stínování studentů sexty v IB1 a v maturitních seminářích oktávy

18. 12. (čt) tematický workshop "Studium na univerzitách v zahraničí – beseda s absolventy" pro zájemce z řad rodičů a studentů GEVO od 17 hod. ONLINE (termín se může změnit)

19. 12. (pá) Vánoční setkání studentů a učitelů GEVO Sázavská

5. – 9. 1. (po–pá) muzikál JAK v Divadle Broadway

5. – 23. 1. 2026 (po–pá) registrační schůzky IB0 (sexta) na GEVO S, nebo GEVO JM, nebo ONLINE

26. 1. (po) klauzury IB Film v Budečské (IB1 a IB2)

4. 3. (st) informační schůzka o IB studiu pro zájemce z řad rodičů a studentů tercie, kvarty a kvinty od 17 hod

10. 3. IB2 Visual Arts Exhibition

17. 3. (út) konzultační den od 17 do 19 hod., třídní schůzky oktávy a IB2 na GEVO Sázavská od 17 hod.

28. 3. (so) ples GEVO S v Lucerně od 19 hod.

9. 4. (čt) rodičovské schůzky 1.IB S na GEVO JM od 17 hod.

21. 4. (út) rada rodičů  od 16,30 hod.

22. 4. (st) školská rada GEVO (na GEVO JM) od 18 hod.

28. 4. (út) rodičovské schůzky primy až septimy od 18 hod.

9. 6. (út) třídní schůzky rodičů budoucích prim od 17,30 hod.

11. 6. (čt) seznamovací schůzka rodičů a studentů 0.IB S na GEVO JM od 17 hod.

15. 6. (po) klauzury IB Film IB1 v Budečské

Organizace školního roku 2025/2026

Září

1. 9. (po) zahájení školního roku od 8,30 hod.

1. – 4. 9. (po–čt) adaptační kurz primy AB

1.(2.) – 3. 9. (po–st) třídní výjezdy, IB se učí

2. – 3. 9. (út–st) Orientation days (CAS Days) IB1 1.-5. hod. na GEVO S

8. – 12. 9. (po–pá) orientační týden prim AB

9. 9. (út) úvodní třídní schůzka rodičů a učitelů primy od 17 hod.

9. 9. (út) úvodní třídní schůzka rodičů a třídních učitelů 1.IBS na GEVO JM a 1. IBJM  na GEVO S od 17 hod.

15. – 18. 9. (po–čt) adaptační kurz IB1

15. 9. (po) dobrovolný seminář pro rodiče „Děti online“ na JM hod. hod. (+ pro rodiče primy a sekundy ze S)

16. 9. (út) informační workshop o studiu na SŠ v zahraničí pro kvartu

16. 9. (út) workshop o studiu na SŠ v zahraničí pro zájemce z řad studentů kvinty, sexty a jejich rodiče a rodiče studentů kvarty od 17 hod. ONLINE

18. 9. (čt) 1. celoškolní projekt (ČJL), oktáva se účastní, IB se učí

22. 9. (po) termín odevzdání výstupu z 1. projektu ve 22,00

23. 9. (út) profesní testy od 15 hod. - septimy na Sázavské

24. 9. (st) informační schůzka o IB studiu pro zájemce z řad rodičů a studentů sexty od 17 hod.

28. 9. - 4. 10. (ne-so) jazykový výjezd Montpellier (F) - výběr studentů ze sekundy, tercie

30. 9. (út) profesní testy septimy od 15 hod.

30. 9. (út) zveřejnění maturitních témat na školním webu

30. 9. (út) focení tříd a sboru cca od 9 hod.

Říjen

6. – 10. 10. (po–pá) výměna s Německem – studenti z Norimberku v ČR

6. – 10. 10. (po–pá) environmentální kurz sexty (Sluneční dům, Oldřichov v Hájích)

?. 10. triatlon, 8-17 hod. plavecký stadion Slavia a Milíčovský les (čekáme na potvrzení termínu)

21. 10. (út) tematický workshop "Studium na univerzitách v zahraničí – úvodní informace" pro zájemce z řad studentů a rodičů (především IB1, septimy) od 17 hod.  a současně ONLINE

23. 10. (čt) profesní testy sexty do IB0 od 15 hod.

27. – 29. 10. (po–st) podzimní prázdniny

30. 10. – 31. 10. (čt–pá) ředitelské volno

Listopad

4. 11. (út) profesní testy sexty do IB0 od 15 hod.

17. 11. (po) státní svátek

19. 11. (st) Noc CUP na GEVO Jižní Město od 17,30 hod.

27. – 29. 11. (čt–so) prezentace školy na přehlídce středních škol Schola Pragensis v Kongresovém centru

27. 11. (čt) výběr 2. projektu na SIS pro primu, sekundu a tercii

27. 11. (čt) rodičovské schůzky IB1 a IB2 na GEVO JM od 17 hod.

28. 11. (pá) výběr 2. projektu na SIS pro kvartu, kvintu, sextu a septimu

28. 11. (pá) deadline pro odevzdání přihlášek ke státní maturitní zkoušce – oktáva, IB2

Prosinec

2. 12. (út) porada sboru GEVO S -  studenti IB0 GEVO S – doporučení od učitelů pro vstup do IB DP

2. 12. (út) rodičovské schůzky primy až oktávy  od 18 hod., rada rodičů od 17 hod.

8. – 12. 12. (po–pá) stínování studentů sexty v IB1 a v maturitních seminářích oktávy

15. – 19. 12. (po–pá) příprava pěveckého sboru S na muzikál v rámci projektových dní na GEVO JM

18. 12. (čt) tematický workshop "Studium na univerzitách v zahraničí – beseda s absolventy" pro zájemce z řad rodičů a studentů GEVO od 17 hod. ONLINE (termín se může změnit)

19. 12. (pá) Vánoční setkání studentů a učitelů GEVO Sázavská

22. 12. 2025 – 2. 1. 2026 (po–pá) vánoční prázdniny

Leden

5. 1. 2026 (po) první den vyučování v novém roce

5. – 9. 1. (po–pá) muzikál JAK v Divadle Broadway

5. – 23. 1. 2026 (po–pá) registrační schůzky IB0 (sexta) na GEVO S, nebo GEVO JM, nebo ONLINE

20. 1. (út) klasifikační porada

25. 1. - 31. 1. (ne-so) lyžařský kurz kvinty a sexty v Rakousku

26. 1. (po) klauzury IB Film IB1 a IB2 v Budečské

29. 1. (čt) 6. vyuč. hodinu předání vysvědčení, ukončení 1. pololetí, IB1 a IB2 se odpoledne učí

30. 1. (pá) pololetní prázdniny

Únor

4. 2.  (st) celoškolní den kombinované výuky

4. 2. (st) informační schůzka IB2 k Mock Exams a Final Exams

12. – 13. 2. (čt–pá) studijní volno IB2 před Mock Exams

15. 2. (ne) deadline pro studenty pro přihlášení v SISu na červnové akce

16. – 20.2. (po–pá) jarní prázdniny

23. 2. – 3. 3. (po–út) Mock Exams IB2 na GEVO JM

Březen

10. 3. (út) IB2 Visual Arts Exhibition

2. – 10. 3. (po–út) Mock Exams IB2 na GEVO JM

2. 3. (po) termín odevzdání 2. celoškolního projektu do 22 hod.

4. 3. (st) informační schůzka o IB studiu pro zájemce z řad rodičů a studentů tercie, kvarty a kvinty od 17 hod.

16. – 20. 3. (po–pá) výměna s Německem  – naši v Norimberku

17. 3. (út) konzultační den od 17 do 19 hod., třídní schůzky oktávy a IB2 na GEVO Sázavská od 17 hod.

28. 3. (so) ples GEVO Sázavská v Lucerně od 19 hod.

31. 3. (út) deadline pro nahrání seznamu literárních děl k maturitní zkoušce z češtiny a podání žádosti o uznání jazykové maturitní zkoušky certifikátem (oktáva)

31. 3. (út) klasifikační porada ke studentům oktávy a 2. IBS

Duben

2. – 6. 4. (čt–po) velikonoční prázdniny a Velikonoce

7. 4. (út) uzávěrka klasifikace IB2

7. 4. (út) maturitní písemná práce z druhého cizího jazyka od 14,30 hod., (2. IB JM je na Sázavské)

8. 4. (st) maturitní písemná práce z českého jazyka od 15 hod., (2. IB JM je na Sázavské)

9. 4. (čt) maturitní písemná práce z anglického jazyka od 15 hod., (2. IB JM je na Sázavské)

9. 4. (čt) rodičovské schůzky 1.IB S na GEVO JM od 17 hod.

10. 4. (pá) předání vysvědčení IB2 (poslední den ve škole)

13. - 16. 4. (po-čt) přijímací zkoušky na osmileté studium – školní a státní části

13. - 17. 4. (po – pá) celoškolní týden kombinované výuky osmiletého gymnázia

13. - 16. 4. (po – pá) termín univerzitních stáží septimy

?13. – 16. 4. (po–čt) environmentální kurz sekundy, parazoo Vlašim (čekáme na potvrzení termínu)

21. 4. (út) rada rodičů  od 16,30 hod.

27. 4. – 20. 5. (po–st) IB2 skládá IB Exams na GEVO JM

27. 4. (po) uzavření klasifikace oktávy

28. 4. (út) rodičovské schůzky primy až septimy od 18 hod.

30. 4. (čt) předání vysvědčení oktávy, poslední zvonění včetně 2. IB S

Květen

1. 5. (pá) státní svátek

?2. – 8. 5. (čt–pá) jazykový výjezd Londýn (čekáme na potvrzení termínu)

4. – 6. 5. (po–st) státní maturitní zkouška – didaktické testy ( IB1 se učí)

8. 5. (pá) státní svátek

11. 5. (po) deadline zapsání se studentů na 3. projekt do SIS

13. 5. (st) Den cup na GEVO JM

13. 5. (st) IB Collaborative Science Project - úvod (4 vyuč. hod.)

13. 5. (st) informační schůzka o Mock Exams pro IB1 (1-2 vyuč. hodiny),

18. – 22. 5. (po–pá) ústní část maturitní zk. oktávy, 2. IBS a 2. IB JM na S

18. – 22. 5. (po–pá) projektový týden (3. projekty)

18. – 20. 5. (po–st) ústní obhajoby 2. projektu studentů septimy

21. – 22. 5. (čt–pá) studijní volno IB1 před Mock Exams

22. 5. (pá) termín odevzdání 3. celoškolního projektu do 22 hod.

23. 5. – 25. 5. (so–po) možnost třídních akcí (volitelné)

25. 5. – 29. 5. (po–pá) Mock exams IB1 na Sázavské a Budečské

29. 5. (pá) slavnostní předání maturitních vysvědčení oktávy, IB2 Velký sál Novoměstské radnice od 15 hod.

Červen a červenec
1., 3. – 4. 6. (st–čt) Collaborative Science Project (CSP) IB1

4. 6. (čt) projektový den – prezentace nejlepších projektů od 9 hod., Velká geologická aula PřF UK

9. 6. (út) klasifikační porada  od 15,50

9. 6. (út) třídní schůzky rodičů budoucích prim od 17,30 hod.

9. 6. (út) rozřazovací test budoucích studentů prim od 17,30 hod.

11. 6. (čt) seznamovací schůzka rodičů a studentů 0.IB S na GEVO JM od 17h

12. – 14. 6. (pá–ne) výběr studentů – Dare Race GEVO S, Rakousko

15. – 16. 6. (po–út) standardní výuka

15. 6. (po) uzávěrka klasifikace za 2. pololetí

15. 6. (po) klauzury IB Film IB1 v Budečské

17. 6. (st) úklid školy, Sázavský tygřík pro nižšího gymnázium, IB1 má výuku

18. 6. (čt) 15. ročník sportovního dne GEVO (včetně IB)

18. 6. (čt) GEVOLTA pro studenty vyššího gymnázia

19. 6. (pá) třídní akce nebo výjezdní akce, včetně IB1

22. – 25. 6. (po–čt) akce výjezdního týdne (některé akce už od 20. 6.), včetně studentů IB1

26. 6. (pá) slavnostní předání vysvědčení a slovních hodnocení od 9 hod

29. 6. – 30. 6. (po–út) ředitelské volno

29. 6 – 2. 7. (po–čt) kancelář v omezeném provozu


Školné

Na zasedáních Rady rodičů GEVO Sázavská dne 22. 4. 2025 a GEVO Jižní Město dne 23. 4. 2025 byl projednán návrh rozpočtu školy a doporučen ke schválení Radou školy GEVO. RŠ GEVO tento rozpočet na příští školní rok schválila dne 23. 4. 2025. Rady také doporučily a schválily výše školného pro nově přijaté a stávající studenty.
Výše školného stanovená na školní rok 2025/26 pro studenty, kteří zahájili na základě nové smlouvy studium od 1. září 2022 nebo později:
Běžné školné

je stanoveno na  12 476 měsíčně.

K zařazení do této kategorie rodiče učiní ve smlouvě jednoduché prohlášení, bez dalšího dokládání, že jejich průměrný čistý měsíční příjem nepřesahuje limit 124 760 Kč, který se zvýší o náklady na vzdělání (tzn. že školné činí více než 10 % jejich čistého rodinného příjmu; uvedený limit se – pro potřebu zařazení do této kategorie –  zvyšuje za každé vyživované dítě do věku 26 let o paušál 30 296 Kč měsíčně).

Plné školné

je stanoveno na 15 306 Kč Kč měsíčně.

Do této kategorie spadají rodiče, kteří neučiní prohlášení uvedené v kategorii „Běžné školné“. Změnit zařazení do kategorie je možné prohlášením (v případě změněné fin. situace rodiny) kdykoliv během studia.

Snížené školné

je stanovováno individuálně v rozmezí 0 Kč – 9 969 Kč měsíčně.

 O zařazení do této kategorie rozhoduje stipendijní komise na základě písemné žádosti rodičů s doložením čistého příjmu rodičů a studijních výsledků uchazeče/studenta. Žádost o zařazení do kategorie „Snížené školné“ mohou požádat rodiče studenta/uchazeče kdykoliv během studia.

Smyslem existence této kategorie je nejen umožnit studium na naší škole vybraným nadaným studentům s nedostatečným finančním zázemím, ale zejména umožnit dokončení studia našim studentům, jejichž rodinná finanční situace se během doby studia zhorší tak, že by jinak byli nuceni studium předčasně ukončit.

Stanovy Stipendijní komise
Podklady pro podání žádosti

Chcete-li žádat o přiznání stipendia, pošlete žádost se všemi podklady na: stipendium@gevo.cz

Finanční prostředky umožňující zařazení do této kategorie škola získává zejména z plateb školného ostatních rodičů hrazeného nad rámec kategorie „Běžné školné“.

Studenti tercie (od roku 2026/27) si budou pořizovat balíček s osobním školním iPadem. 

____________________

Výše uvedené limity a paušální částky se v dalších letech posouvají na základě inflace vyhlašované ČSÚ. Školné je jednou ročně upravováno Radou školy GEVO na základě doporučení Rad rodičů GEVO, přičemž vývoj školného je určován z největší části celkovou inflací a růstem učitelských mezd v celé ČR.

____________________

Studenti, kteří přestupují do ročníku vyššího gymnázia nebo IB DP programu z jiných škol než GEVO, hradí plné školné.

____________________

Studenti GEVO, kteří od školního roku 2029/30 nastoupí do programu IB DP, budou hradit školné ve své kategorii zvýšené o 30 %. Při přestupu z jiných škol než GEVO budou od školního roku 2029/30 noví studenti hradit školné navýšené o 30 %  počítaných od základu  "plné školné".

Školné pro vyšší ročníky

Výše školného stanovená na školní rok 2025/26 pro studenty, kteří zahájili studium na základě smlouvy uzavřené před rokem 2022 (dobíhající smlouvy):

Školné (dobíhající):

je stanoveno na 9 969 Kč měsíčně.

Do této kategorie spadají rodiče, kteří podepsali smlouvu o studiu před rokem 2022.

Ve školním roce 2022/23 škola zavedla nový systém školného, ke kterému se rodiče studentů přijatých před rokem 2022/23 mohou dobrovolně připojit. Tím podpoří existenci stipendijního programu pro nadané studenty a „záchranné sítě“ pro ty z našich studentů, jimž se během studia zhorší finanční situace tak, že by nemohli dokončit studium na naší škole. Tito rodiče také umožní budování kvalitnějšího materiálního zázemí pro všechny studenty.

Jak platit školné
 

Školné je možné platit následujícím způsobem dle volby rodičů:

  • 12 měsíčních splátek splatných vždy k 1. dni kalendářního měsíce, tzn. za školní rok 2025/26 je první splátka splatná k 1. 7. 2025 a poslední splátka k 1. 6. 2026
    • běžné školné: 12 476 Kč, plné školné: 15 306 Kč
  • 2 pololetní splátky splatné k 1. 7.  před začátkem příslušného školního roku a k 1. 1. příslušného školního roku, tzn. za školní rok 2025/26 je první splátka splatná k  1. 7. 2025 a druhá splátka k 1. 1. 2026
    • běžné školné: 74 856  Kč, plné školné:  91 836 Kč
  • 1 roční splátka splatná k 1. 7. před záčátkem příslušného školního roku, tzn. za školní rok 2025/26 je splátka splatná k 1. 7. 2025 
    • běžné školné: 149 712 Kč, plné školné: 183 672 Kč

Školné se dle smlouvy o studiu hradí bankovním převodem:  

- účet GEVO Sázavská: 1968 155 359 / 0800                                                                                                                        

- částka: vyberte některou variantu uvedenou výše                                                                                                                            

- variabilní symbol: číslo studenta (čtyřmístné nebo třímístné číslo zjistíte v Edookitu nebo v kanceláři školy)                

- zpráva pro přijemce: školné: jméno studenta


Na koho se obracet

Mgr. Jan Teplý  ředitel školy

se vším, co se týká organizace školního roku, dnů otevřených dveří, předtestů, organizace přijímacího řízení; na otázky týkající se maturitní zkoušky, sponzoringu, školného a ostatních záležitostí týkající se vedení školy.

PhDr. Michal Řezáč  zástupce ředitele a manažer školy

se vším, co se týká organizování akcí či výjezdů, propagace školy a značky GEVO, např. návrhy na spolupráci s médii nebo při zajišťování propagace školy na veřejnosti;  v případě dotazů na úspěšnost studentů při přijetí na vysoké školy; otázky k webu a sociálním sítím, studentskému informačnímu systému (SISu); na vše o maturitním plese a zapojení školy do charitativních akcí. Zároveň se na něj obracejte v oblasti poradenství studentům při volbě vysoké školy.

Mgr. Klára Spáčilová  zástupkyně ředitele pro výchovnou činnost

se obracejte se vším, co se týká suplování, rozvrhů, poruch učení (dysgrafie, dyslexie, popř. poruch pozornosti či poruch autistického spektra atd.), včetně spolupráce s pedagogicko – psychologickými poradnami.

Dana Cooke, MS, MA, Ph.D.  psycholožka školy

u uchazečů s dotazy na úspěšnost u předtestů  (organizační a jiné stránky přijímacího řízení řeší vedení školy).  U stávajících studentů na problémy osobnostního rázu (např. osobní problémy ve škole, v rodině atd.), nebo pokud je konzultace doporučena třídním profesorem.

Mgr. Tomáš Vávra  IB DP Coordinator

se vším co se týká IB DP.

třídní profesoři

pokud potřebujete znát detaily průběhu školního roku; informace o výchovné práci; souhrnně na prospěch a chování dítěte; na akce a výjezdy dané třídy.

Ing. Lucie Votavová

v případě základních dotazů na IB studium a potřeby pomoci s tlumočením mezi češtinou a angličtinou.

email: lucievotavova(et)gevo.cz

Pokud je dotaz nespecifikovaný uvedenými příklady, pošlete dotaz kanceláři školy a my si ho rozdělíme.

Začátky a konce hodin

0. hodina 7,40 – 8,25
1. hodina 8,30 – 9,15
2. hodina 9,25 – 10,10
3. hodina 10,20 – 11,05
(přestávka 15 minut)
4. hodina 11,20 – 12,05
5. hodina 12,15 – 13,00
6. hodina 13,10 – 13,55
7. hodina 14,00 – 14,45
(v průběhu 5.-7. vyučovací hodiny mají třídy vždy jednu hodinu vymezenou pro oběd)
8. hodina 14,50 – 15,35
9. hodina 15,40 – 16,25

Klasifikační řád

100 – 96 % výborně (1)
komentář: mimořádný výkon ve všech sledovaných kritériích
 

95 – 85 % výborně (1)
komentář: student zná bez chyby podstatu problému, dovede ho vysvětlit na odpovídající úrovni; odpovídá přesně a bez váhání na zadané otázky; problémy řeší sám, je schopen analýzy a syntézy; testy se vyznačují věcnou správností, postižením jádra problému, drží se tématu neodbíhá ke zbytečným podrobnostem; v probírané látce dokáže objevit souvislosti s předchozími znalostmi, probírané látce porozumí; jeho vyjadřovací schopnosti jsou na vysoké odborné, jazykové i stylistické úrovni
 

84 – 70 % chvalitebně (2)
komentář: student dovede vyložit problém, drobné nedostatky po upozornění opraví, má odpovídající vyjadřování (odborné i spisovné), k samostatnému řešení potřebuje rady profesora
 

69– 55 % dobře (3)
komentář: student zvládá základy problému, má chudší slovní zásobu, v učivu se orientuje,i když některé problémy neumí vyložit; pod vedením profesora dokáže samostatně pracovat a řešit jednodušší zadání
 

54 – 40 % dostatečně (4)
komentář: student nepracuje samostatně, při řešení problému je potřeba neustálé pomoci profesora, student neumí zapojit znalosti do logických celků, neumí vystihnout podstatu věci, je schopen se naučit pouze základní fakt
 

39 – 0 % nedostatečně (5)
komentář: student nezvládl minimum stanovené látky


Školní řád

Obecná ustanovení

Škola realizuje právo studenta na vzdělání. Studentům splňujícím podmínky ke studiu umožňuje přístup ke vzdělání bez ohledu na národnostní a sociální původ, náboženské vyznání a politické smýšlení.

Výchova a vzdělání na škole směřuje k harmonickému rozvoji studentů, k vzájemnému respektování a respektování ostatních občanů a jejich práv, posilování úcty k člověku, ke kulturním hodnotám nejen vlastní země, ale uznávaných hodnot i práv jiných národů.

Školní řád respektuje Úmluvu o právech dítěte, Listinu lidských práv a svobod a upravuje pravidla slušného chování pro pobyt studentů ve škole a na školních akcích.

Škola připravuje studenty pro aktivní život ve svobodné společnosti.

Práva studentů

Student má právo vzdělávat se v oboru, rozvíjet své zájmy, zvyšovat svůj odborný i kulturně společenský růst.

Student má právo na respektování svobody myšlení, svědomí a náboženského vyznání.

Má právo na ochranu osobního majetku za předpokladu, že je uložen na patřičném místě; cennosti mohou být uloženy v trezoru v kanceláři školy.

Každý student a jeho zákonný zástupce má právo obracet se přímo k řediteli školy nebo ke zřizovateli, eventuálně ke Školské radě se svými připomínkami, stížnostmi, návrhy a problémy, nebo na ně upozornit třídního učitele; při školních problémech konzultují nejprve s třídním učitelem, ten může doporučit konzultaci se školním psychologem. Při osobních problémech konzultují přímo se školním psychologem

Za svobodné vyjádření svých názorů nesmí být studenti postihováni, pokud se neprokáže záměr urazit nebo poškodit druhou osobu nebo pověst školy.

Student má možnost účastnit se jednání o své osobě kromě případů, kterých se týkají zvláštní předpisy o ochraně dat.

Student má právo opravit si neúspěšné hodnocení v jednotlivých předmětech podle klasifikačního řádu, který je součástí Řádu školy.

Student má právo prostřednictvím Rady studentů pomáhat v organizaci a chodu školy.

Povinnosti studentů

Základní povinností je pravidelně docházet na výuku, nejen z povinnosti vůči sobě a škole, ale hlavně vůči svým rodičům, kteří za jeho vzdělávání platí školné.

Studenti přicházejí do školy s dostatečným předstihem tak, aby byli včas připraveni na vyučování (nejpozději pět minut před zahájením výuky). Pozdní příchody narušují výuku nejen ostatních, ale i jejich vlastní.

Studenti se aktivně podílejí na výuce, tzn. věnují se pozorně výkladu a všem částem vyučovací hodiny, neruší hovorem ani jinou činností nepatřící do hodiny, aktivně spolupracují na řešení problému a na úkolech zadaných učiteli a na vyučování se náležitě doma připravují.

Dodržují zásady společenského vystupování (např. zdraví vyučující i návštěvníky školy, dávají starším přednost, atd.) a pravidla slušného chování (nemluví vulgárně, apod.), respektují pracovníky školy a své spolužáky, úzce spolupracují s třídním učitelem. Řádně omlouvají svou nepřítomnost hodnověrnou omluvou (u nezletilých omlouvají rodiče, zletilým omluvu parafují). Absenci hlásí ihned třídnímu učiteli, event. do kanceláře školy, omlouvají do 3 dnů po skončení nepřítomnosti.

Studenti šetří majetek školy i svých spolužáků, V případě záměrného nebo opakujícího se poškození jim bude škoda předepsána k náhradě v souladu s legislativními předpisy a případně vznikne povinnost uvést věc do původního stavu. (U nezletilých jedná škola se zákonnými zástupci).

Ve škole a při školních akcích je zakázáno zejména: kouření, pití alkoholu, konzumace, držení a distribuce drog a všech návykových látek, přinášení předmětů ohrožujících bezpečnost a manipulace s nimi, jakékoli projevy rasismu, šikany a netolerance.

Používání mobilních telefonů je ve škole povoleno pouze o přestávce, při vyučovací hodině musí být telefon vypnut a uložen (v kapse, či tašce). Zápisy hodiny do mobilního telefonu nejsou povoleny. Používání tabletů a notebooků musí úzce souviset s tématem vyučování. Pokud je někdo použije jinak, bude mu přístroj zabaven a odevzdán rodičům.

Jednání, které bude prokázáno jako trestný čin, a tím je i fyzická či slovní šikana, vede k okamžitému vyloučení ze školy. Student může být vyloučen ze školy z důvodů neplnění svých základních povinností a tím je docházka do školy a zvládání základního učiva na přiměřené úrovni.

Student je povinen u všech svých školních prací uvést přesné zdroje (literatura, internet apod.), pokud nejsou uvedeny, postihy jsou následující:

Pokud je práce stažena bez uvedených zdrojů (v tomto případě se předpokládá, že student vydává práci za svojí a originální), bude student podmínečně vyloučen.

Organizace vyučování a pobytu studentů ve škole a na akcích pořádaných školou

Škola se otevírá v 7.00 hod. a zavírá v 18.00 hod. Mimo tuto dobu není pobyt ve škole dovolen, kromě akcí povolených ředitelem školy.

Dopolední vyučování začíná v 8.30 hod. a končí nejpozději ve 14.00 hod.; odpolední začíná ve 14.55 hod. a končí po 16.00 hod. Zájmové aktivity studentů probíhají po skončení povinné výuky.

Student je povinen odložit si v šatně (nemůže nechat povalovat své svršky na lavici při výuce.) V šatně se student chová ohleduplně k věcem spolužáků a neničí zařízení. Škola ručí pouze za předměty v řádně uzamknuté a nepoškozené skřínce.

Z vyučování smí student odejít pouze se souhlasem vyučujícího. V případě onemocnění, nevolnosti či úrazu je okamžitě telefonicky uvědomen zákonný zástupce studenta. Mimořádně může na více dnů uvolnit studenta z výuky třídní profesor.

O individuálním studijním plánu, rozdílových a komisionálních zkouškách a přestupech rozhoduje ředitel školy na základě písemné žádosti.

Postup při vyřizování záležitostí:

veškerá potvrzení vydává na předložení vyplněného tiskopisu kancelář školy v úředních hodinách pro studenty;

interní školní tiskopis je možné stáhnout z webových stránek školy;

při úrazu zajistí vyučující první pomoc, uvědomí rodiče, event. v doprovodu dospělé osoby odvede zraněného na nejbližší zdravotní středisko; událost zapíše do knihy úrazů a vyplní protokoly uložené u zástupců ředitele;

při zjištění ztráty student ohlásí událost v kanceláři školy; sám je povinen nahlásit ztrátu policii v místě sídla školy; na základě protokolu vyřídí kancelář událost s pojišťovnou.

Nepřítomnost vyučujícího v hodině hlásí po 5 minutách od zvonění služba u zástupců ředitele nebo v ředitelně.

Při suplování probíhá normální výuka, studenti jsou povinni pracovat a plnit zadávané povinnosti.

Služby ve třídách určuje třídní, vymezuje jejich povinnosti a kontroluje jejich činnost.

Ve školní jídelně jsou studenti povinni dodržovat její vnitřní řád.

Vzájemné vztahy mezi zaměstnanci a právním subjektem školou, upravuje organizační řád a pracovní řád školy.

Výchovná a kárná opatření jsou zohledněna v klasifikačním řádu, odd. chování.

Závěrečná ustanovení

Školní řád je závazným ustanovením určujícím práva a povinnosti studentů směrem k výuce i k vztahům mezi studenty a zaměstnanci školy.

Studenti jsou povinni dbát ústních pokynů pracovníků školy i pracovníků institucí, kteří se na akcích školy podílejí, pokud nejsou v rozporu s právními normami a úmluvami o právech dítěte.


Diferenciační studijní plán

Z důvodu mimořádného nadání v jiných než školních dovednostech (např. vrcholový sport atp.) může na žádost zákonných zástupců, resp. zletilého žáka ředitel školy povolit diferenciační studijní plán. Žák průběžně dochází do vyučování, absence zaviněná sportem je mu omlouvána a část svých studijních povinností si plní s časovým odkladem a za podmínek stanovených diferenciačním studijním plánem. Rozsah učiva a klasifikace jsou stejné jako pro ostatní žáky.

Stejným způsobem je možné diferencovat povinnosti žáka při delší nemoci nebo zranění. Tohoto plánu mohou využít i žáci po přechodu z jiného i zahraničního gymnázia s odlišným ŠVP.

Speciální studijní program mají vybraní žáci vyššího stupně osmiletého studia a vybraní žáci čtyřletého studia, kteří mimořádným způsobem vynikají nad úroveň jazykových skupin. Tento program navrhují příslušní vyučující. Žák pracuje samostatně, jeho práci kontroluje na pravidelných setkáních lektor.

Individuální studijní program mají žáci maturitního ročníku, kteří si maturitní předměty vybírají podle svého budoucího zaměření. Každý žák si z nabídky vybere svůj osobní program, plnění povinností v povinných předmětech je nedotčeno.

Na lékařské doporučení jsou žáci z tělesné výchovy na příslušný školní rok uvolněni bez vytváření náhradního programu.


Školní jídelna Sázavská - pro 1.-4. ročník gymnázia

Ceny obědů platí strávník jídelně ZŠ Sázavská přímým bankovním převodem)
Žáci 11 – 14 let               35,- Kč / 1 oběd
Žáci 15 let a výše          37,- Kč / 1 oběd

Bankovní spojení ZŠ Sázavská: 2100434948/2010, variabilní symbol sdělí novým strávníkům jídelna ZŠ Sázavská.

Cena nákladů za režii (platí strávník jídelně ZŠ Sázavská nepřímo přes Gymnázium Evolution) 14,- Kč / 1 oběd

Zálohu 1500,- Kč posílejte, prosím, na účet školy Gymnázia Evolution: 1968155359/0800, variabilní symbol: evidenční číslo studenta, do poznámky: záloha za obědy v ŠJ Sázavská

Volba oběda

Pro elektronickou volbu oběda je potřeba mít čip, který stojí 130,- Kč a je ke koupi v kanceláři jídelny ZŠ Sázavská.

Každý strávník, má-li zaplacený oběd, má možnost vybrat si denně ze 2 jídel. Automaticky má každý student přednastavené jídlo č. 1. V případě zájmu o jídlo č. 2 postupujte dle návodu jídelny ZŠ Sázavská.

Odhlášení oběda

Odhlašení jídla přes internet je možné pouze den předem, a to do 14:15 hodin.

Potom lze oběd odhlásit pouze v kanceláři školní jídelny nejpozději v den příslušného oběda do 7:30 hod., třemi způsoby:

Základní škola Sázavská
Sázavská 5
Praha 2

Úřední hodiny kanceláře:
Pondělí – Pátek:   6:45 – 8:45 hod. a 11:30 – 14:15 hod.
Vedoucí školní jídelny: Gabriela Pechová

E-mail: jidelna@zssazavska.cz
Telefon: 277 779 640

Středisko praktického vyučování Vinohrady, s.r.o.

- pro vyšší třídy gymnázia

Adresa: Jana Masaryka 359/19, Vinohrady, 120 00 Praha 2,  e-mail: vinohrady@sspv.cz

UPOZORNĚNÍ: Aktuálně jídelna nepřijímá nové strávníky. Zájemci o stravování mohou využít jídelnu ZŠ Sázavská (kontakt výše).

Výdej obědů pro naše studenty probíhá od 14:00 do 14:30.

Cena celkem :  65 Kč / 1 oběd

  • 42 Kč / 1 oběd náklady za jídlo posílat na účet školy Jana Masaryka: 192294280237/0100 
  • 23 Kč / 1 oběd náklady za režii, zálohu 1500,- Kč zašlete na účet Gymnázia Evolution: 1968155359/0800, variabilní symbol: evidenční číslo studenta, do poznámky: záloha na obědy v SPVV

Rada rodičů GEVO Sázavská

Rada rodičů je poradním orgánem ředitele školy. Je složena ze zástupců rodičů jednotlivých tříd, díky kterým je získávána zpětná vazba z této oblasti. Nemá rozhodovací pravomoci.

Rada rodičů  je informována o školních záležitostech (o třídních záležitostech na třídních schůzkách hovoří třídní učitel). Rada se může zabývat řešením obecného problémů, nezabývá se problémy jednotlivých dětí (ochrana osobnosti). Má právo tlumočit podněty ze strany rodičů, může informovat o řešeních, které škola připravila, může v lecčems pomáhat, vyjadřuje své názory apod.

Rada rodičů se schází nejméně 2x ročně a to před třídními schůzkami. Jejím důležitým zasedáním je dubnová schůzka, kdy zřizovatel předloží rozbor rozpočtu s různými variantami školného a zástupci rodičů jsou ponecháni, aby mohli svobodně vyjádřit své názory a určit, ke které variantě  se přiklonili. Zřizovatel – aby se rada rodičů necítila ovlivňována – se její debaty neúčastní, dozví se pouze výsledek, který musí rada rodičů hlasováním schválit.

Tento návrh následně oficiálně schvaluje školská rada, má ovšem i právo návrh ještě upravit.

Rada rodičů GEVO Sázavská - členové

Třída a jména rodičů ve školním roce 2024/25:

  • prima: Kateřina Smolíková
  • sekunda: Radka Felgrová 
  • tercie: Helena Štohanzlová
  • kvarta: Lucie Kudláčková
  • kvinta: Kamila Vlčková
  • sexta: Jaroslava Severová
  • septima: Marie Glaserová
  • oktáva: Markéta Pavlíková
  • 1. IB: Pavlína Šafratová
  • 2. IB: Markéta Pavlíková
  • Kontakt: radarodicu.s(at)gevo.cz

Školská rada GEVO 

Školská rada (Rada školy GEVO) má 6 členů a dle zákona se skládá:

  • ze dvou volených zástupců rodičů neplnoletých studentů nebo plnoletých studentů, kteří jsou voleni celoškolními volbami. Rodiče nebo třídy navrhnou své kandidáty, případně se do voleb může přihlásit kandidát sám; ti sepíší své náměty, jak by mohli škole pomáhat, a na volebních lístcích se představí ostatním rodičům. Zpravidla při příležitosti třídních schůzek je v prostorách školy umístěna volební urna, na volby dohlíží zástupce volební komise. Po třídních schůzkách se spočítají hlasy a vyberou 2 kandidáti s největším počtem hlasů;
  • ze dvou zástupců pedagogického sboru;
  • ze dvou zástupců zřizovatelů školy.

Jmenovaní členové a vítězové voleb jsou oznámeni zveřejněním na webu a jsou uvedeni ve výroční zprávě. Rada si volí svou předsedkyni či předsedu, pro toto volební období je zvolena Mgr. Klára Čížkové. Ředitel školy není členem školské rady, účastní se jednání na pozvání.

Školská rada se ke svému jednání schází alespoň dvakrát za rok, může se sejít i k mimořádnému jednání, potřebuje-li škola její vyjádření.

Důležitým jednáním je říjnové schvalování výroční zprávy a dále jednání dubnové, kdy školská rada posoudí návrh rozpočtu a školného.

Školská rada se seznámí s rozborem rozpočtu školy, doporučením rad rodičů obou kampusů a sama – opět v jednání za zavřenými dveřmi – hlasuje o finálním návrhu rozpočtu školy.

Školská rada - členové

Mgr. Kateřina Svobodová

Mgr. Tereza Němečková

Mgr. Martina Zikmundová, LL.M.

Ing. et Mgr. Radka Felgrová

Mgr. Karla Čížková (předsedkyně)

Brian Wayne Evans

Kontakt: radaskoly(at)gevo.cz