Nad dopisy rodičů I.

Vážená a milá paní ředitelko,

nechtěla bych vypadat jako pomatenec, který neustále chválí školu, ale nemůžu se udržet. Jsem tak nadšená, že to musím s Vámi sdílet. A je tak málo věcí, co nás v životě opravdu těší, že si myslím, že není důvod, abych se krotila.

Máme syna, který nastoupil do primy. Včera mi vykládal, jestli vím, že všechny věci, které vypadají pevné, se vlastně skládají z malých částic, co kmitají atd. … Za pět let, co chodil do školy, nám nikdy nevykládal nic, co by se učil ve škole. Poprvé v životě to, co se učí ve škole, v něm zanechává stopu a přijde mu to hodné jeho zájmu a času (možná to zní povýšeně, ale je to stav věci). Podle mne je to smysl školy – aby v dětech probouzela zájem o okolní svět.

Konečně se naplňuje i smysl slova „gramotnost“. Netrénuje jen psaní tvrdého a měkkého „i“ , ale neustále je veden ke psaní smysluplných útvarů – referáty, slohové práce, úvahy, čtenářský deník. Teprve uběhlo září a on už má za sebou nejmíň pět velkých písemných práci z nejrůznějších předmětů, což je úžasné (za celý minulý rok na základní škole napsal jen čtyři písemné práce). Navíc se vždy jedná o strukturované zadání, které ho vede k utřídění myšlenek, a není to jen takové obvykle: „Jak jsem strávil Vánoce,“ kde děti bezbřeze plácají jen klišé a  fráze. K tomu ještě ty práce posléze byly nejen oznámkované, ale většinou i okomentované a bylo navrhnuto, jak je zlepšit (a jsem si plně vědomá, jaká to je časová zátěž pro učitele). Jsem radostí bez sebe.

Na matematiku, kterou neměl nikdy rád a moc mu nejde, se těší, protože „učitel to vykládá zajímavě“ (a to ještě ani jednou neotevřeli iPady). Vlastně ho daleko víc baví řešit úkoly, které jsou složité a žádají kombinaci různých znalostí, než neustálé drilování jednoduchých vzorců.

Tato škola naplňuje veškera naše očekávání. Ani jsem nedoufala, že takto skvěle to dopadne. Tento názor je opravdu upřímný – není to zdvořilé „mazání medu kolem pusy“.

Děkujeme Vám moc a taky děkujeme i všem učitelům.

J.B.

 


Volby studentského zástupce do Rady školy

Ve středu 7. října se konaly volby studentského zástupce do Rady školy. Kandidáty byli Alexandra Lena Kent a Lukáš Tuzar (oba z 3. A).  Voleb se zúčastnilo celkem 170 studentů. Z toho 121 hlasů bylo pro Lukáše, 46 pro Sašu, 3 hlasy byly neplatné.

Novým zástupcem studentů v Radě školy Gevo Sázavská se stal Lukáš Tuzar.



Hana ZGRAJOVÁ

Vyučované předměty:

ILD, LIT, IUD, LAL


Konzultační hodiny:

Studenti: Út 14:00 – 15:00; St 14:00 – 16:00
Rodiče: Po 16:15 – 17:30


Kontakt:

e-mail: hana.zgrajova@gevo.cz
tel: +420 777 222 098


Kabinet:
Českého jazyka a literatury, 2. patro


Vzdělání a zájmy:

Studium: Pedagogická fakulta UK, český jazyk – výtvarná výchova

Praxe:  1994 – 2002 Gymnasium Jižní Město
Od 2002 Gymnázium Sázavská

Rodina: 2 synové  (nar. 1997, 1998)

Zájmy:  kultura (divadlo, film, knížky, výstavy), v zimě lyžování, v létě – brusle, kolo, výlety


Tomáš VÁVRA

Tomáš VÁVRA

IB Coordinator


Vyučované předměty:

matematika, IB English B


Konzultační hodiny:

Studenti: středa 15:30 – 16:30 hod.
Rodiče: dle domluvy


Kontakt:

e-mail: tomas.vavra@gevo.cz
tel: +420 777 606 739


Kabinet:

IB Office, 3. patro


Vzdělání a zájmy: 17 let výuky na SŠ +2 roky ZŠ + firemní kurzy cca 19 let (souběžně se školami)

Rodina: manželka Make, děti: Lucka a Péťa

Koníčky: angličtina, hudba obecně, speciálně potom folklor, foto, řešení matematických úloh, četba, filmy a aktuálně španělština (kterou se teprve učím),
kapelník – Soubor lidových tanců Čtyřlístek (člen od roku 1988)

Publikační činnost: články do Kritických listů a do časopisu Folklór