Nad dopisy rodičů II.

Vážená paní ředitelko,

za celou naši rodinu a hlavně za Daniela bych Vám moc ráda poděkovala za včerejší velmi příjemný den otevřených dveří na Gymnáziu Evolution Sázavská.

Všichni jsme se shodli na tom, že jsme konečně našli vhodnou školu pokračující v~tradici naší ZŠ Londýnské jakožto školy otevřené, komunikativní, vstřícné a inspirativní, což nás hrozně moc potěšilo, protože bohužel stále i 25 let po revoluci je tento přístup ve školství stále něčím nadstandardním a výjimečným (nejen v základním a středním, ale pokud mohu jako VŠ pedagog posoudit, tak bohužel i na vysokoškolském stupni).

Daniel se k Vám hrozně těší, jakožto zaníceného sportovce ho zejména potěšil školní fotbal a florbal a samozřejmě se mu moc líbí název týmu „Sázavští tygři“ ????  (prý je to mnohem lepší než jen „ZŠ Londýnská“). Doufáme, že budeme mít tu čest Daniela na Vaši školu příští rok zapsat.

Ještě jednou  moc díky za inspirativní večer a přeji hodně štěstí do dalších aktivit.

Pěkný den

D. a R. H.


Nad dopisy rodičů I.

Vážená a milá paní ředitelko,

nechtěla bych vypadat jako pomatenec, který neustále chválí školu, ale nemůžu se udržet. Jsem tak nadšená, že to musím s Vámi sdílet. A je tak málo věcí, co nás v životě opravdu těší, že si myslím, že není důvod, abych se krotila.

Máme syna, který nastoupil do primy. Včera mi vykládal, jestli vím, že všechny věci, které vypadají pevné, se vlastně skládají z malých částic, co kmitají atd. … Za pět let, co chodil do školy, nám nikdy nevykládal nic, co by se učil ve škole. Poprvé v životě to, co se učí ve škole, v něm zanechává stopu a přijde mu to hodné jeho zájmu a času (možná to zní povýšeně, ale je to stav věci). Podle mne je to smysl školy – aby v dětech probouzela zájem o okolní svět.

Konečně se naplňuje i smysl slova „gramotnost“. Netrénuje jen psaní tvrdého a měkkého „i“ , ale neustále je veden ke psaní smysluplných útvarů – referáty, slohové práce, úvahy, čtenářský deník. Teprve uběhlo září a on už má za sebou nejmíň pět velkých písemných práci z nejrůznějších předmětů, což je úžasné (za celý minulý rok na základní škole napsal jen čtyři písemné práce). Navíc se vždy jedná o strukturované zadání, které ho vede k utřídění myšlenek, a není to jen takové obvykle: „Jak jsem strávil Vánoce,“ kde děti bezbřeze plácají jen klišé a  fráze. K tomu ještě ty práce posléze byly nejen oznámkované, ale většinou i okomentované a bylo navrhnuto, jak je zlepšit (a jsem si plně vědomá, jaká to je časová zátěž pro učitele). Jsem radostí bez sebe.

Na matematiku, kterou neměl nikdy rád a moc mu nejde, se těší, protože „učitel to vykládá zajímavě“ (a to ještě ani jednou neotevřeli iPady). Vlastně ho daleko víc baví řešit úkoly, které jsou složité a žádají kombinaci různých znalostí, než neustálé drilování jednoduchých vzorců.

Tato škola naplňuje veškera naše očekávání. Ani jsem nedoufala, že takto skvěle to dopadne. Tento názor je opravdu upřímný – není to zdvořilé „mazání medu kolem pusy“.

Děkujeme Vám moc a taky děkujeme i všem učitelům.

J.B.

 


Volby studentského zástupce do Rady školy

Ve středu 7. října se konaly volby studentského zástupce do Rady školy. Kandidáty byli Alexandra Lena Kent a Lukáš Tuzar (oba z 3. A).  Voleb se zúčastnilo celkem 170 studentů. Z toho 121 hlasů bylo pro Lukáše, 46 pro Sašu, 3 hlasy byly neplatné.

Novým zástupcem studentů v Radě školy Gevo Sázavská se stal Lukáš Tuzar.



Hana Zgrajová

Český jazyk a literatura, Četba, film, divadlo
Tel: 777 222 098
Email: hana.zgrajova@gevo.cz


 

Konzultace:
Studenti: Út 14:00 – 15:00; St 14:00 – 16:00
Rodiče: Po 16:15 – 17:30


 

Studium: Pedagogická fakulta UK, český jazyk – výtvarná výchova

Praxe:  1994 – 2002 Gymnasium Jižní Město
Od 2002 Gymnázium Sázavská

Rodina: 2 synové  (nar. 1997, 1998)

Zájmy:  kultura (divadlo, film, knížky, výstavy), v zimě lyžování, v létě – brusle, kolo, výlety