Prosincové projektové dny původně vznikly proto, aby studenti, kteří připravují vánoční koncert, nepřicházeli o látku, která se probírá mezitím ve škole. Přestože se letos vystoupení nekonalo, projekty jsme nezrušili. Byly stejně jako v jiných letech zajímavým doplněním, vybočením z řady běžných školních dní. Studenti a učitelé společně pracovali od středy do pátku minulého týdne, vše bylo zakončeno online konferencí toto úterý.

Některé aktivity byly koncipovány jen právě na ty tři dny. Někteří kolegové a studenti naopak měli ambice výrazně přesahující tento časový interval a výsledky jejich práce teprve uvidíme v plné kráse. Jak vše viděli studenti, kteří mapovali život ve škole přinášíme na následujících řádcích. Autor textu je Zuzana Haisová.

Každoročně na naší škole probíhá projektový týden, ve kterém mají žáci na výběr z mnoha zajímavých a přínosných projektů. Nejen samotné projekty jsou pro žáky zpestřením výuky, ale také kontakt s jinými třídami a poznání nových lidí je přínosné. Letos bylo na výběr kolem 20 projektů. Projekty byly velmi rozmanité…od matematiky přes umělecké workshopy, tance, literaturu, hudbu až po háčkování. Některé z nich probíhaly přímo ve škole, ale některé zahrnovaly i návštěvu míst mimo,  např. projekt „Zachráníme zachránkyni?”.

Zachráníme zachránkyni? Co si představíte pod tímto názvem?

Cílem je pomoc stanici, která je v dost špatném stavu. „Čekal jsem hodně, ale takové prostředí opravdu ne. Špína, hluk z vedlejšího nádraží a znečištěný vzduch byly opravdu hrozné podmínky, ale kupodivu byla zvířata ve skvělém stavu!” prozradil jeden student. Při návštěvě jsme se dozvěděli, že paní Přibylová, která stanici provozuje jménem pobočného spolku má v plánu v blízké budoucnosti stěhovat se do velkého zámeckého areálu na Žižkově. Účastníci tohoto projektu nabídli, že přetvoří webové stránky záchranné stanice. Pracují na tom a doufají, že to pomůže zraněným zvířatům tak, že se stanice zviditelní a více lidí přispěje nebo nějakým způsobem pomůže.

Jako další projekt, nejvíce žádaný, byly latinskoamerické tance! Až překvapivě hodně studentů mělo zájem si pořádně zatancovat. Přes týden se učili ve škole čtyři druhy tanců a to salsu, chachu, bachatu a regaeton. „Bolí mě nohy, ale jinak nás to všechny baví!” byla nejčastější reakce. Pro většinu to byla nová zkušenost a některé to nadchlo tak, že by se tomu rádi věnovali i v budoucnu.

„There is no planet B” je název dalšího velmi zajímavého projektu. Studenti se učí více chápat podstatu recyklace, ručně vyrábí nové produkty ze starých materiálů, které by se jinak vyhodily např. plátěné tašky ze starých triček, svícny ze sklenic nebo třeba vyrábí vlastní přírodní kosmetiku. Dávají starým věcem nový život.

31.1 2022 proběhne dobročinný bazárek, kam budou moct lidi darovat věci, které již nenosí nebo nepoužívají. Nebude se za to ale platit, proběhne to formou výměny. Výměna spočívá tom, že když nějakou věc darujete, můžete si jinou odnést. Celé to ponese myšlenku recyklace, která je hlavním tématem a cílem tohoto projektu.

Nebyly na výběr jen projekty prospěšné ostatním, ale také tu proběhlo  několik umělecky zaměřených projektů, které měly za cíl vyzdobit, zvelebit a ozvláštnit chodby a třídy naší školy. Projekty byly např. malba světových památek, abstraktní umění, velkoformátová malba do učeben nebo motivická vizualizace knihy. V posledně jmenovaném projektu měli žáci za úkol navrhnout a vytvořit vlastní návrhy obalů knih. Tyto vizualizace jsou již vystavené na zdech humanitního kabinetu na očích všech studentů. Knihy totiž byly vybrány samotnými studenty GEVA.

Dále bylo na výběr např. „Staňte se bussinesmanem”, Jak na prezentování, matematická soutěž, příprava na den cizích jazyků nebo třeba kreativní psaní. Všechny projekty byly velmi vydařené. Některé z nich budou stále pokračovat, dále se vyvíjet a pomáhat, zatímco  některé studentům umožnily vyzkoušet a naučit se něco nového pouze v rámci tohoto týdne, ale věříme, že si získané dovednosti a zkušenosti ponesou i dále. Děkujeme škole za tuto příležitost a budeme se těšit na další projektový týden!